consulting

Σκεψεισ...

"

Η αγάπη, όπως και η φωτιά, δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς συνεχή κίνηση και παύει να ζει μόλις πάψει να ελπίζει ή να φοβάται.

"

Λα Ροσφουκώ,1613-1680, Γάλλος συγγραφέας


Ομάδες Διαχείρισης Άγχους από το ΣΚΕΠΨΥ - Δείτε ΕΔΩ

Πως Μπορούν οι γονείς να Βοηθήσουν το Παιδί τους κατά την Προσαρμογή του στην Πρώτη Δημοτικού;
PDF Εκτύπωση E-mail

Ψυχολογία για όλους

Οι δυσκολίες αρχίζουν με τις πρώτες εργασίες για το σπίτι! Τα παιδιά δεν έχουν μάθει να έχουν «σχολικές υποχρεώσεις» και μελέτη στο σπίτι, οπότε η προσαρμογή σε αυτή την νέα κατάσταση φέρνει πολλές αντιδράσεις που συχνά οι γονείς δεν γνωρίζουν πώς να τις αντιμετωπίσουν. Σίγουρα, όμως, τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά μπορούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Πως;

Κάποιες Προτάσεις για Ευκολότερη Μελέτη στο Σπίτι:

1. Θετικές Προσδοκίες: Κουβεντιάστε με το παιδί σας για την πρώτη του ημέρα στο σχολείο και βοηθήστε το να δημιουργήσει θετικές προσδοκίες. Χωρίς να υπερβάλετε, μιλήστε του για τους συμμαθητές του, την καινούργια δασκάλα, τα ωραία πράγματα που θα κάνει και θα μάθει, και μην ξεχάσετε να αναφέρετε την αυλή και το διάλειμμα. Μεταδώστε του τον ενθουσιασμό σας και δώστε του παραδείγματα από ωραίες στιγμές της δικής σας σχολικής ζωής.

2. Μελέτη = Καινούριο Παιχνίδι: Για να βάλουμε ομαλά το παιδί σε αυτό το καινούριο κομμάτι της μελέτης ένας καλός τρόπος είναι να το παρουσιάσουμε ως ένα διαφορετικό παιχνίδι το οποίο του προσφέρει πολλά, όπως για Π.χ. να μπορεί μόνο του να διαβάζει το αγαπημένο του παραμύθι ή να μπορεί να γράψει ένα γράμμα στον φίλο / -η που γνώρισε στις διακοπές.

3. Οι Γονείς Φοβούνται τις Δυσκολίες και το Μεταδίδουν στα Παιδιά: Η σχέση σας με το παιδί σας έχει μεγάλη επιρροή στο πώς αισθάνεται. Επομένως, είναι σημαντικό να αντιληφθεί ότι, καταρχάς, δεν έχετε εσείς άγχος. Συχνά, και εντελώς ακούσια, οι γονείς μεταδίδουν την ένταση και την ανησυχία τους στο παιδί, και μάλιστα όχι εκφραστικά, αλλά με τη στάση τους. Αφιερώστε στο παιδί σας χρόνο -αυτό ισχύει και για τους δύο γονείς.

4. Όρια – Πρόγραμμα :Μία νέα αρχή είναι πάντα γεμάτη υποσχέσεις αλλά και δυσκολίες. Για να αποφύγουμε τις τελευταίες είναι σημαντικό το παιδί να καταλάβει ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς μπαίνει σε ένα πρόγραμμα όπου γυρίζοντας από το σχολείο.. Φαγητό – Διάλειμμα – Μελέτη – πολύ παιχνίδι – νωρίς για ύπνο.

5. Το Παιδί που Κουράστηκε από την Μελέτη: Επειδή η Μελέτη είναι μία διαδικασία που συχνά κουράζει το παιδί κάποια στιγμή θα το δούμε να δυσκολεύεται να συνεχίσει. Εκεί συνήθως οι γονείς χάνουν την υπομονή τους. Όμως είναι καλό αντί να αρχίσουν τις φωνές ή τις απειλές να μάθουν να αποκωδικοποιούν την συμπεριφορά του παιδιού και να του προσφέρουν ένα γρήγορο – ευχάριστο διάλειμμα και έπειτα να το παροτρύνουν να συνεχίσει.

6. Δυσκολίες – Κατανόηση: Είναι καλό οι γονείς να βρουν που δυσκολεύεται το παιδί και τι είναι αυτό που το κάνει αρνητικό στην ιδέα τόσο του σχολείου όσο και του διαβάσματος και να δείξουν κατανόηση βεβαιώνοντας το παιδί ότι όλα θα πάνε καλά αφού είναι δίπλα του πάντα πρόθυμοι να το βοηθήσουν.

7. Συζήτηση: Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται πολύ η συζήτηση με το παιδί. Με αυτή το παιδί θα εκφράσει τους φόβους, τις σκέψεις, τις αγωνίες, τις ανάγκες και τις ανησυχίες τους ενώ οι γονείς  δείχνουν ότι τα σέβονται, τα ενθαρρύνουν να τις αντιμετωπίσουν και να αντεπεξέλθουν με υγιή τρόπο.

8. Επιβράβευση: και ας μην ξεχνάμε βέβαια που και που να επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών.