ΑΤΟΜΙΚΕΣ

Συμβουλευτικές ή θεραπευτικές διάρκειας 45-50’.

Το Σ.Κ.Ε.Π.Ψ.Υ αναγνωρίζοντας την ανάγκη των ατόμων να απαλλαχτούν σύντομα από το πρόβλημά τους, να κάνουν αλλαγές στη ζωή τους που θα τους οδηγήσουν σε συνολική εξέλιξη της προσωπικότητάς τους και όχι μόνο σε ανακούφιση και χαλάρωση από αυτά τη δεδομένη χρονική στιγμή και να έχουν το λιγότερο δαπανηρό τρόπο αντιμετώπισης επιλέγει τη Γνωστική–Συμπεριφορική προσέγγιση, ως Βραχεία Ψυχοθεραπεία, η οποία έχει φανεί ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική θεραπεία για Διαταραχές όπως Αγχώδεις, Διατροφικές κ.α.

Ο βασικός πυρήνας της Γνωστικής–Συμπεριφορικής Θεραπείας αποτελείται από τρεις βασικές αρχές:

  • η γνωσιακή λειτουργία επηρεάζει τη συμπεριφορά,
  • η γνωσιακή λειτουργία μπορεί να ελεγχθεί και να μεταβληθεί και
  • οι επιθυμητές αλλαγές στη συμπεριφορά μπορούν να επηρεαστούν από γνωσιακές αλλαγές.

Ο θεραπευτής καλείται να καταλάβει με ποιο τρόπο ο πελάτης δομεί τον κόσμο μέσα του και πως αυτό μπορεί να τον επηρεάζει συναισθηματικά ή να έχει επιπτώσεις στη συμπεριφορά του. Με την αναγνώριση των διεργασιακών λαθών στο τρόπο σκέψης του πελάτη ξεκινά και η διαδικασία της παρέμβασης.

Γνωστική–Συμπεριφορική Θεραπεία:

Απευθύνεται σε ειδικά συμπτώματα ή προβλήματα συμπεριφοράς όπως φοβίες, ψυχαναγκαστική καταναγκαστική διαταραχή, αγχώδεις καταστάσεις, αλκοολισμός, διατροφικά προβλήματα, κάπνισμα, παραπτωματική συμπεριφορά, σεξουαλικές δυσλειτουργίες, παραφιλίες, ντροπαλότητα, αϋπνία, τραυλισμός, ενούρηση και εγκόπριση, προβλήματα γάμου, κεφαλαλγία, ψυχοσωματικά προβλήματα, υπερκινητικότητα στα παιδιά κ.α.

Οι ψυχικές διαταραχές συχνά είναι συνδυασμός βιολογικών παραγόντων και μάθησης. Επίσης οι συμπεριφορές που εκδηλώνονται καθώς και η συμπτωματολογία συχνά οφείλονται στα αρνητικά παραμορφωμένα “γνωστικά (νοητικά) σχήματα, σφάλματα λογικής ή γνωστικές παραμορφώσεις. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με αυτόματες (αρνητικές) σκέψεις όπως “Δεν είμαι καλός”, “Κανείς δεν με καταλαβαίνει” ενισχύουν την «παθολογική» συμπεριφορά του ατόμου, καθώς αυτό εκτιμά αρνητικά το τι συμβαίνει μέσα το , στις σχέσεις του, το τι συνέβη στο παρελθόν ή το τι περιμένει να συμβεί στο μέλλον.

Αυτός ο εσφαλμένος τρόπος σκέψης οδηγεί το άτομο στην υποτίμηση του εαυτού του ή των επιτευγμάτων του με αποτέλεσμα να οδηγείται σε λάθος συμπεράσματα εξαιτίας σιωπηλών υποθέσεων όπως “Αν δεν κερδίσω την αγάπη του , δεν αξίζω”, “Αν συμβεί κάτι κακό, είναι εξαιτίας μου” κ.ο.κ.) οπότε και καταλήγει σε σφάλματα λογικής, δηλαδή σε γνωστικές διαστρεβλώσεις.

Η παθολογική συμπεριφορά που είναι το προϊόν παραγόντων μάθησης ανακουφίζεται με τεχνικές που προέρχονται από αρχές της μάθησης, ενώ όταν πρόκειται για γνωστικές διαστρεβλώσεις χρησιμοποιούνται εξειδικευμένες στρατηγικές.
Τα προβλήματα θεωρούνται πραγματικά και αντιμετωπίζονται αυτά καθαυτά κι όχι ως συμπτώματα κάποιας υποκείμενης διεργασίας. Ο θεραπευτής εστιάζεται στο παρόν, και η διαγνωστική εκτίμηση περιλαμβάνει διερεύνηση και ανάλυση κάθε συμπεριφορικής, γνωστικής (νοητικής) και διαπροσωπικής λειτουργίας για την ανακάλυψη συγκεκριμένων δυσλειτουργιών ή ελλειμμάτων, ανίχνευση των παραγόντων που ενισχύουν την προβληματική συμπεριφορά και εφαρμογή συγκεκριμένων απλών συμπεριφορικών τεχνικών διόρθωσης ή νέας εκμάθησης, όπως:

  • Συστηματική απευαισθητοποίηση,
  • Ενίσχυση (Τεχνικές τροποποίησης της συμπεριφοράς),
  • Εκπαίδευση.

Συνεδρίες

Στο Συμβουλευτικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Ψυχικής Υγείας (Σ.Κ.Ε.Π.Σ.Υ) οι συνεδρίες καθορίζονται με ραντεβού σε προαποφασισμένη ημέρα και ώρα, και χωρίζονται σε:

  1. Ατομικές Συνεδρίες

    Συμβουλευτικές ή θεραπευτικές διάρκειας 45-50’.

    Μάθετε περισσότερα…

  2. Ομαδικές Συνεδρίες

    Έως 10 ατόμων με βιωματικό, συμβουλευτικό ή Διδακτικό χαρακτήρα, διάρκειας 60’-90’.

    Μάθετε περισσότερα…

  3. Σεμινάρια – Βιωματικά Εργαστήρια
  4. Τηλεφωνικές - Διαδικτυακές Συνεδρίες

Ενημερωθείτε περεταίρω κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο στον αντίστοιχο τύπο συνεδρίας που σας ενδιαφέρει.